Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
Po-Pá 10:00-18:00
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
03.12.2021
Možnosti platby
Rozšířili jsme síť partnerských platebních společností a nově můžete kromě stávajících možnosti platby Dobírkou, Převodem na účet, Platbu kartou, Onli... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Blog
6. 6. - Den, kdy se narodil Alexandr Sergejevič Puškin
06.06.2022 Významné dny
6. 6. - Den, kdy se narodil Alexandr Sergejevič Puškin
6. června roku 1799 se narodil Alexandr Sergejevič Puškin číst celé
4. 6. - Den, kdy se narodila Angelina Jolie
04.06.2022 Významné dny
4. 6. - Den, kdy se narodila Angelina Jolie
4. června roku 1975 se narodila herečka Angelina Jolie číst celé
3. 6. - Den, kdy se narodil Jiří Langmajer
03.06.2022 Významné dny
3. 6. - Den, kdy se narodil Jiří Langmajer
3. června roku 1966 se narodil herec Jiří Langmajer číst celé
Zobrazit všechny články
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Naše zboží - blog
  3. Významné dny
  4. 3. 1. - Den, kdy se narodil Michael Schumacher

3. 1. - Den, kdy se narodil Michael Schumacher

Michael Schumacher narozený 3. ledna roku 1969 v Hurthu, je bývalý německý automobilový závodník, sedminásobný mistr světa Formule 1 a dlouhé roky byl statisticky nejúspěšnější pilot v historii tohoto sportu a držitel mnoha rekordů. V sezóně 2002 se stal jediným jezdcem v historii, který se umístil ve všech závodech sezóny na stupních vítězů.

Původ, dětství a vzdělání

Otec Rolf byl vyučený kamnář, jenž se živil jako zedník a matka Elisabeth provozovala u motokárové trati Kerpen-Horrem kavárnu. Michael má taky mladšího bratra Ralfa a nevlastního bratra Sebastiana Stahla. Po vystudování střední školy v roce 1986 pokračoval jako učeň v autoservisu obchodního zástupce Volkswagenu a BMW a automobilového závodníka Williho Bergmeistera a o tři roky později složil závěrečné zkoušky.

Začátky závodění

K motoristickému sportu jej přivedl otec již ve čtyřech letech, když pro něj získal členství na motokárové dráze Kerpen-Horrem, po které jezdil v podomácku vyrobeném stroji z dílů šlapacího autíčka Kettcar s motorem z malého mopedu a jako nádrž sloužila plechovka. První závod absolvoval v roce 1974 a již o rok později se stal juniorským mistrem kerpenského klubu. Ve dvanácti letech chtěl poprvé startovat v oficiálním mistrovství Německa, ale kvůli nízkému věku nakonec startoval pod lucemburskou licencí.  V roce 1984 vyhrál juniorské mistrovství Německa, následně titul obhájil a získal i titul vícemistra světa. V sezoně 1986 si vyjel třetí místa v seniorském mistrovství Německa a Evropy a o rok později zakončil své působení v motokárách tituly mistra Německa a Evropy a stanul na druhém místě v jihoafrické velké ceně motokár.

V roce 1988 se zúčastnil mistrovství Německa ve Formuli König, kde zvítězil v devíti z deseti závodů a stal se mistrem Německa a zároveň startoval také v závodech v evropském i německém mistrovství Formule Ford 1600. Od roku 1989 jezdil již formule 3 po boku Frentzena a hned v první sezóně skončil na děleném druhém místě se svým stájovým kolegou a o rok později se stal mistrem německé Formule 3 se šesti výhrami z jedenácti závodů. V roce 1991 absolvoval s Mercedesem celou sezonu Mistrovství světa sportovních vozů skupiny C, účastnil se také závodu 24 hodin Le Mans, kde zajel nejrychlejší kolo, čtyřikrát se zúčastnil závodů DTM a v závodě japonské F3000 dojel druhý.

Formule 1

Svůj první závod ve formuli 1 absolvoval v září roku 1991 při velké ceně Belgie, ale kvůli poruše spojky nedokončil ani první kolo. Následně však podepsal smlouvu s Benettonem, ve svém prvním závodě skončil páty a v dalším roce již absolvoval kompletní sezónu, ve které skočil 2x třetí a jednou druhý. Rok po své premiéře vyhrál první závod a v celkovém hodnocení skončil třetí a následně čtvrtý s jedním vítězstvím, pěti stříbrnými a třemi bronzovými příčkami. V sezóně 1994 začal výborně, když vyhrál první tři závody, ale po tragické ceně San Marina, kde zemřeli Roland Ratzenberger a Ayrton Senna, uvažoval o úplném odchodu ze světa automobilových závodů. Nakonec zůstal a na konci roku se poprvé stal mistrem světa, když v posledním závodě udržel vedení i díky vzájemné kolizi před Damonem Hillem. 

V průběhu sezóny 1995 podepsal smlouvu s Ferrari, za které měl jezdit od další sezóny a podařilo se mu zároveň jako prvnímu německému jezdci vyhrát domácí velkou cenu Německa, přidal dalších 8 prvních míst a obhájil tak titul mistra světa, čímž se stal nejmladším dvojnásobným šampiónem v historii. První triumf za Ferrari si připsal v dalším roce na své oblíbené trati v Belgii, druhý přidal hned v následujícím závodě v Itálii a celkově skončil na třetím místě se třemi výhrami, což bylo víc, než všichni jezdci Ferrari od roku 1990 dohromady. V další sezóně byl poté, co se pokusil, stejným manévrem jakým úmyslně vyřadila Hila v roce 1994, vyřadit také Vileneuva, byl z celého šampionátu diskvalifikován. Sezónu 2000 zahájil třemi výhrami po boku nového kolegy Rubense Barrichella, na konci sezóny se radoval z prvního titulu mistra světa s Ferrari a v následující sezóně titul obhájil, když v 17-ti velkých cenách stanul čtrnáctkrát na stupních vítězů. V další sezóně svou dominanci ještě zlepšil, když ve všech sedmnácti závodech stál na stupních vítězů a z toho hned 11x jako vítěz. Šestý titul přidal v sezóně 2003 a sedmý v sezóně 2004, čímž završil svou 5ti letou dominanci na okruhu formule 1. V následující sezóně skončil s jediným vyhraným závodem celkově třetí a ve své poslední sezóně v roce 2006 skončil jako druhý za obhájcem titulu Fernandem Alonsem, když dosáhl sedmi výher a celkem čtrnáctkrát z osmnácti závodů vystoupal na stupně vítězů. V následujících třech letech pak pracoval u Ferrari jako poradce.

Návrat k formuli 1

V prosinci roku 2010 tým Mercedes Grand Prixna na tiskové konferenci oficiálně oznámil návrat Schumachera do formule 1, což ale díky jeho platu sedm milionů euro nesli nelibě zaměstnanci Mercedesu, který propouštěl a stěhoval továrny na východ a přitom takto vyplácel Schumachera. Do úvodní Grand Prix Bahrajnu odstartoval Schumacher jako sedmý a nakonec skončil za týmovým kolegou šestý a v konečném hodnocení skončil na devátém místě a o rok později na osmém. Posledním závodem v kariéře byla velká cena Brazilie v sezóně 2012, ve které skončil na sedmém místě, jelikož před Velkou Cenou Japonska 2012 oznámil na tiskové konferenci, že definitivně končí závodní kariéru ve Formuli 1.

Ocenění

Během své kariéry obdržel četná ocenění jako titul "nejlepšího sportovce v motorsportu, Zlatý volant" nebo "titul šampiona šampionů". V roce 1995 se stal sportovcem Německa a mezi lety 2001-2003 třikrát za sebou získal titul evropského sportovce roku a v letech 2001–2002 jej deník La Gazzetta dello Sport vyhlásil sportovcem roku. V roce 2001 mu město Modena udělilo čestné občanství a později také město Maranello. V roce 2002 obdržel Řád za zásluhy o Italskou republiku a v roce 2004 byl v Německu vyhlášen sportovcem století. Obdržel také Cenu prince Austruského v oblasti sportu za sportovní výkony a humanitární pomoc či francouzský Řád čestné legie.

Filantropie

Od roku 1995 podporoval projekt UNESCO -  Děti v nouzi a vykonával funkci zvláštního vyslance UNICEF pro sport a výchovu. Od roku 1997 přispívá do rozpočtů dětských fondů UNESCO a UNICEF a v roce 2004 daroval obětem v Jižní Asii deset milionů dolarů. Díky jeho příspěvkům se vybudovala škola v Dakaru, nemocnice v Sarajevu nebo středisko pro opuštěné děti v Limě a celková suma, kterou daroval na charitativní účely jen v letech 2002–2006 překročila nejméně padesát milionů dolarů.

Osobní život

V listopadu roku 1991 začal chodit s Corinnou Betschovou, se kterou se pak v Kerpenu 1. srpna 1995 oženil. Mají spolu dvě děti, dcera Gina-Maria se narodila v únoru 1997 a syn Mick v březnu 1999. V roce 1996 se z Monte Carla rodina přestěhovala do švýcarského Glandu, kde byl Michael také členem fotbalových klubů FC Aubonne a FC Echichens. 

O Vánocích v roce 2013 utrpěl vážný úraz hlavy při lyžování v Alpách, když během sjezdu neupraveného svahu narazil při pádu hlavou do skály, načež se nacházel v kritickém stavu v kómatu. Po několika operacích hlavy byl v září roku 2014 převezen domů, kde pokračuje jeho léčení a rehabilitace. V loňském roce byl opět převezen do nemocnice a jeho zdravotní stav je rodinou přísně utajován a přístup k Michaelovi má jen velmi omezený okruh přátel. Téměř nikdo proto neví, jak na tom slavný pilot Formule 1 dnes skutečně je a má se za to, že Schumacher nechodí a nemluví, je ale schopen vnímat svět kolem sebe. 

Zajímavosti

1. Schumacher vlastní model každého monopostu F1, ve kterém závodil, kromě benettonů z let 1992 a 1994.

2. V roce 1992 byl po něm pojmenován asteroid Schumi.

3. Třikrát vystoupil ve filmu: ve snímku "Auta, Asterix a Olympijské hry", a ve filmu "Horst Schlämmer – Isch kandidiere!"

4. Hovoří plynule italsky.

5. Možnost startovat v prvním závodě formule 1 v Belgii získal i díky ujištění, že zná velmi dobře trať, avšak znal ji jen jako divák a projel si ji pouze týden před startem na kole.

6. Schumacher a jeho manželka vlastní koňské ranče v Texasu a ve Švýcarsku.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Štítky